Wednesday, February 10, 2010

Puding koktel

Oh saya baru saja lepas masak puding koktel. Panas giler rasa malam nih.... :(


Oh naper saya terlebih rajin masakkan puding? Sebabnya esok MyPartner ada majlis sambutan Tahun Baru Cina dekat ofis dia. Yang kelakarnya saya tak tahu nak masak apa sebab kat department dia tu cuma dia jek Melayu seorang. Yang lain semua cina2 belaka :P Takkan saya nak masak karipap, nasik goreng kampung lak kan :P Kang tak de yang nak makan. So nya saya buatkan puding koktel je lah. Makanan universal yang semua orang makan kot. Kalo diorang tak makan jugak, maknanya tak sedap la kot saya masak :D

K lah, here are my dumb ways of cooking coctail pudding. Simple jek....(sila abaikan gambar yang agak blur nih sebab pakai kamera handphone :D)




Tadaaaaa...tak sampai 30 minit, puding pun siap masak.



Banyakkan? Saya masak seperiuk besar sebab MyPartner nya officemates ramai. Plus saya nak bawak ke lab untuk kawan2 makan sama2. Oh ya, untuk Sha ngan Aiza pun ada gak ye. Nanti mintak pada Heemi k ;) Yang selebihnya untuk dibagi pada kawan2 playground Umaira+Rihanna :)

Overall : Saya happy walaupun penat sebab dapat masak pudding dalam portion yang banyak! Tak penah2 saya masak sebanyak nih. Teehee :D Gelabah jugak la. Tapi tak tahu la sedap ke tak :P

Last but not least, I would like to take this opportunity to wish all my Chinese friends a very happy and prosperous Year of the Tiger. Drive safely and eat wisely k ;)!
And to everyone else, enjoy your holiday k!

Daa~ ;)

10 comments:

i n n z c h u b b y said...

puan...

saya nak rasa juga koktail ni...

cam sedap je...

hehe~

shaheera said...

hahaha...br nk mintak heemi sikit then nampak statement tuk kami ada...thank you thank you...

~J.E.T~ said...
This comment has been removed by the author.
~J.E.T~ said...

farihin : jom datang rumah saya jom! ada lagi dalam peti sejuk ;)

sha : enjoy the pudding k! sedap lagi kalo makan masa sejuk ;)

cha said...

ada lg dlm peti sejuk???petang nnt aku mai!

~J.E.T~ said...

cha, mai la umah ambik...serius ada lagik! kang ngidam lak baby dalam perut tuh :P

NoRaShIkIN said...

best2...
sgt sedap puding itu..
thanksssss akak ♥♥♥

~J.E.T~ said...

welkam mikin ;) nanti bebila akak buat lagi k. oppsiee, mikin dah tak de nanti :(

weehuu said...

nampak sedap, kompem rasa pun sedap...peh abih pantang ni kena buat nihh...hehehehe...

~J.E.T~ said...

hehe erin, nak ker? boleh2, tak de hal. nanti abis pantang cakap kat akak k. meh akak buat seround lagik ;)