Tuesday, November 23, 2010

Bila Mama menangis...

Oh kenapa la saya mudah sungguh kluarkan airmata lately nih nak2 hal anak2..
Bak kata MyPartner : Ratu Airmata :D

Kakak dah 2 hari dia rapat sangat ngan saya...
Saya tahu dia sedih tengok saya nangis sebabkan dia..
Nak kata saya nangis sebab marahkan dia..tak jugak.
Cuma kadang2 saya rasa saya penat dengan perihal anak2 yang tengah membesar.
Kadang2 ditegur salah, tak ditegur salah...

Tak pe, saya terima semua cabaran dengan hati yang terbuka menjadi ibu kepada dua anak kecil dan pada masa yang sama, saya serabut dengan urusan belajar saya.
Setahun je lagi tinggal untuk Mama habiskan keje Mama.
Kadang2 terasa sangat bersalah sebab saya tak punya banyak masa untuk anak2 tatkala anak2 tengah membesar..
Tapi tak pe, Mama janji, bila semuanya selesai..Mama akan bayar balik segala hutang masa Mama pada Kakak+Adik+MyPartner....

Moga Allah permudahkan segala urusan saya tatkala saya serabut dengan pelbagai masalah. Tiada apa yang membahagiakan saya buat masa ini melainkan melihat anak2 membesar dengan sihat....tu jek.

p/s : Wish me luck for my comprehensive exam ya!

6 comments:

adik said...

good luck! :DD

Anonymous said...

oklah tuh... jangan dok sedey sgt.
buat yang terbaik pada masa skrg.

general comment:
zaman la Banyak kekangan hidup. Xkeja xdak duit nak support family.. so, kena kerja utk cari rezeki halal. suatu hari nanti InsyaAllah anak2 akan faham..

dengan duit halal susah payah nih bagi makan-pakai-hantarskolah mengaji.. mcm mcm ada.. tuh untuk anak2...Itu ja lah yang the best buleh wat untuk masa depan..

skrg nih xleh nak predict berapa la expenses untuk anak2 nanti..

cari duit utk diri sendiri.. nak pi haji.. bagi derma.. utk perjalanan hidup yg lebih panjang.. takut2 nanti anak besar xleh nak support pulak..mintak simpang.

~J.E.T~ said...

adik+ anony : TQ! ;)

memang skrg terasa anak2 tak paham kenapa saya selalu sibuk je.kadang2 baru nak capai buku, anak2 dah demand itu ini. semua mintakkan perhatian. buat masa yang sama saya ada berlonggok2 keje nak buat. Kadang2 hampir hilang semangat nih, tapi sebab pikir buat semua ini hanya kerana Allah, saya cuba sebaik mungkin. tapi sejauh mana saya leh pegi, hanya Allah je yang tahu...insyaAllah, mintak dipermudahkan segalanya....

Anonymous said...

apa yang boleh share, banyakkan discussion dan brainstorm idea sebelum proceed utk experimental dipejabat dgn knowledgeable guys..make sure solution is workable & effort yang akan spend tuh is valued utk your phd.

masalah membuatkan kita faham apa yang kita explore. Thanks to problem.

menagih tuh oraitla utk org pompuan.. leh kurangkan stress:)

~J.E.T~ said...

Anony : Really appreciate your valuable advices :) Kadang2 banyak dugaan yang kita tak jangka akan jadi since we cannot foresee the outcomes unless we keep on trying. Wish me luck ya :)

Anonymous said...

okay... you can do it la friend :)
wait an see.. your design will work -InsyaAllah:)

trouble is the friend yeah.. trouble is friend of mine, oh oh...

bla bla...-lenka