Monday, December 6, 2010

Dendeng daging

Lama saya tak buat entry masak2...

Semalam saya masak dendeng daging sebab MyPartner request nak makan.
Plus daging yang banyak sangat dalam peti sejuk, so saya pun mereka masak dendeng.
Dah banyak kali dah masak dendeng sebelum nih tapi sejak Rihanna lahir, memang saya tak penah buat dendeng ni :D

Maknanya dah 2.5 tahun tak buat dendeng. Keh3!

Since MyPartner dah request, saya pun masak la..
Simple je cuma bila time nak menumbuk daging tuh je la yang malas skit. Tapi hari tuh sambil layan cerekarama, saya tumbuk jek daging. Sure jiran bawah bengkek jek sebab kol 11.30malam dok menumbuk pakai lesung batu. Haha...

My dumb ways of cooking dendeng daging...


Saya perap daging tuh semalaman. Hari sabtu numbuk daging, ahad baru leh makan :D Lama sungguh saya masak :D

Wangi bau bawang nih :)

Tadaaaa, dah siap :D


Tak tahu la sedap ke tak...tapi Adik makan 4 pinggan nasi, Kakak 4 pinggan nasik gak, MyPartner berpinggan2...so assume ok la kot :P

Salam Maal Hijrah semua .. ;)

p/s: Syukran sebab banyak azam tahun nih dah tercapai ;)

4 comments:

apis585 said...

rajin nelly...suke dendeng ni tapi tu laaa renyah nak membuatnya...urs looks yummy!!!

~J.E.T~ said...

ala apis, tak de rajin mana pun. since heemi request, baru bersemangat skit nak masak.sedap ke tak tu lain kira :D

MUMMY said...

Hmm.. tah pernah dengar plak daging dendeng.. anyway letaklah resepi kot2 nanti i rajin boleh try buat.. thanks..

~J.E.T~ said...

adeh mummy, nak resepi ka?segan plak nak letak sini. bukan terer pun masak2 nih... mak pun mintak gak hari tuh.nanti jet bagi resepi k ;)