Monday, October 12, 2009

Penat

Penatnya saya rasa hari nih.
I had a very blessed weekend last week.

Penat dari hari Sabtu terbawa2 ke Ahad dan terbawa2 sampai sekarang.

Sabtu lepas saya attend wedding Isya di Palace Of Golden Horses. Sangat menarik bagi saya sebab dapat lihat satu perkahwinan yang sangat gemilang. Sweet je pengantin perempuan dan lelaki di pelamin yang gah saya rasa. Malangnya saya tertinggal kamera di rumah. Yang ada cuma kamera hp yang mana gambar2nya sangat la tak elok sebab lighting dia kureng skit. So tak de la gambar yang diambil pada malam itew. Tapi overall memang best. Makanan sedap, tarian cantik, nyanyian Mamat Exist dan Siti Nordiana pun sedap jek dengar. :)

"Sekalung Tahniah buat Isya dan suami dan selamat menempuh gerbang rumahtangga yang penuh ngan cabaran kot bagi saya. Hehe....Jangan dengar segala tips2 merepek dari Heemi :P"

Dan semalam kawan2 + family members saya datang beraya di rumah. Penat seh sebab pukul 5.30 pagi saya dah bangun sediakan bahan2. Semua bende baru nak sediakan pagi tadi. Pegi pasar la, kopek kerang la, siang segala bende yang kena siang la....Seperti biasa, kali nih pun saya terlupa nak snap gambar. Makin pelupa la saya nih...ntah naper ntah :P

Apa yang saya masak :
- Spaghetti Bolognese
- Kuetiaw Kerang
- Puding Koktel
- Nugget
- Nasi Himpit

Yang dibeli : Sate + Kuah kacang, Kuih2 raya...

Simple jek makanan. Tapi memandangkan saya seorang jek menyiapkan semua makanan, memang penat jugak la. Nak2 masak dalam portion yang banyak. Kunjungan tetamu bermula dari pukul 1 tengahari sampai la 11 malam. Tapi ini bukan openhouse pun. Mana2 kawan2 yang cakap nak datang beraya, so ini je lah juadah yang saya mampu sediakan. Sedap ke idak tak tahu lah. Pun tak de gambar sebab saya lupa terus nak tangkap gambar :P

K lah, nak sambung buat keje.

"Sekalung daun keladi buat yang sudi datang ke rumah kami... :) Terima kasih banyak2 dan jemput datang lagi walaupun bukan hari raya... :)"

2 comments:

shaheera said...

nampak sgt heemi x tolong..huhuhuhu

~J.E.T~ said...

sha..heemi tolong gak. Tolong cari periuk, tolong rasa, tolong habiskan makanan :D Hehe...