Wednesday, November 18, 2009

Adik Oh Adik

Naper saya mengeluh?

Sebabnya Adik sekarang dah tak suka tido dalam playpen. So nya semalam saya angkat dia tido dengan saya je sepanjang malam. Kakak memang dah lama tido dengan MyPartner. Saya jek turun pangkat tido bawah dengan Adik :P Yang tak penah turun pangkat adalah MyPartner :P Sedap jek tido di katil yang empuk. Hehehe.....

Nak dijadikan cerita, saya langsung tak nyenyak malam tadi. Adik sangat la lasak. Tiap kali saya terjaga, dia mesti tak de tepi saya.

Dia pegi mana?

- Kol 1 pagi saya bangun, kepala dia di lantai, badan dia di tilam. Maknanya kepala dia ke bawah dari badan. Pelikkan?

- Kol 3 pagi saya bangun, dia ada kat kaki saya. Maknanya dia pusing 180 darjah dari kedudukan asal.

- Kol 4 pagi saya bangun, dia dah ada depan dustbin bilik. Elok jek dok tido atas lantai. Seram giler. Saya pun angkat dia balik tido tepi saya.

- Kol 5.30 pagi saya bangun untuk subuh, kepala dia menelungkup ke tilam. Yang aksi nih memang saya tak ubah dah. Biar je lah, janji tido lena dan masih berada di tilam :P

Ganas kan? Tapi yang pasti saya tahu dia mewarisi aksi sapa nih :P Sila jangan buat tak ngaku yer :P Pendek kata, saya tak nyenyak tido semalam. Tapi memang malas la nak tangkap gambar sebab mengantuk kan :P

So malam nih mungkin operasi utk menyusun atur semula bilik tuh supaya 2 bijik tilam dapat muat di lantai supaya saya dapat tido lena dan selesa :P Teehee... :D

p/s : Oh ya, Selamat Hari Jadi utk kakak saya, Adelina dan adik saya, Izziara yang menyambut ari jadinya ari nih. Korang semua sudah tua yer :P :D Sila standby hadiah untuk Umaira k sebab besday dia bulan depan. Korang dah tua kan, tak de hadiah :P

4 comments:

mrs rux said...

hi neli,lama la x meninggalkn jejak kat ur blog.
aku senyum sensorang baca gelagat tido hanna montana.
hanna bananaku pon x kurang lasak nyer..masa awal tido dlm cot..tgh2 mlm kul 4-5 pagi aku sedar2 jer dh ada kt celah ketiakku..bila masa ntah dia panjat cot aku pon tak sedar,lg haru mommyhanna tido x sedaq pape.

shaheera said...

nie mesti ikut style bapak dia tido..huuhuhu..ngaku je la heemi..

JustinBebel said...

Camner nak ngaku ??? tidur sy penuh dengan kesopananan dan kesusilaan.

adelina said...

Mak aiii lasak nya adik hana tido.. agak2nya dia sedar tak masa dia mengubah2 kedudukan tuh especially the one yang dari tilam ke lantai.. tilam tebal ker nipis.. macam scarylah pulakk... adik hana adik hana...
Anyway.. thank you for the wish.. i umur tua tapi jiwa still teenagers.. hahahha..