Tuesday, November 10, 2009

Selamat

Saya nak dedicate entry nih untuk kawan2 saya yang bakal melahirkan anak dalam masa terdekat nih.....Zubaidah, Kak Hasmah, Shaheera :)

Semoga selamat semuanya ya ;)

Any good news, please let us know...

Banyakkan membaca Al-Quran bila dah hujung2 nih...
Banyakkan minta doa minta2 dipermudahkan bersalin....
Banyakkan minta doa agar ibu dan anak selamat semuanya...

Teringat dulu masa saya nak melahirkan Rihanna. Seboleh2 nak lahirkan dia normal sebab dah tahu betapa sakitnya csect masa melahirkan Umaira dulu. Tapi bila pikirkan balik, sakit macam mana pun semua itu pahala. Susah nak dapat pahala sesenang menanggung sakit masa nak melahirkan anak ;)

So, let us pray the best for all of them....

Seronoknya bila dengar kawan2 nak dapat anak2. Kalo boleh, jangan la berjangkit dengan saya lak dalam masa terdekat nih :P Sebab saya tengok, mengandung nih cam penyakit berjangkit pun ye.
Penah dulu masa saya belum cuti belajar, berderet2 kawan2 saya mengandung. Alih2 saya pun mengandung. Hehehe... tak pe, rezeki :)

K lah, nak tukar topik jap.

Since minggu nih adalah minggu tensi sedunia sebab baca buku asyik tak paham2, maka saya pun mula la hobi saya ketika tensi.
Kelentang kelengtum masak di dapur :D

So apa yang saya masak ari nih...
Lauk2 simple mengikut selera tekak saya...
- sotong basah masak kunyit
- sambal ikan bilis
- sayur campur goreng
- telur goreng


Bila pikir balik, cam ner la nak kurus kalo asyik makan je keje...
Ingat pas nih nak diet lah :P
Tapi tak pe, makan dulu then baru diet :P

8 comments:

weehuu said...

jom la berjangkit sama2 :D

antara c-sec ngan normal mana lagi sakit AFTER bersalin?? sebab ada yg kata c-sec lagi sakit..ada yg kata normal...so since akak dah lalui both, pendapat akak pulak camne???

~J.E.T~ said...

ish erin, kalo berjangkit jadi kaya-raya tak pe gak la nak ikut.heheh....

nak tahu pendapat akak?
-csect sangat la sakit. Plus masa Umaira dulu kan akak emergency csect sebab baby tak nak kluar kan even though dah fully dilated(10 cm). So agak trauma gak la bila tahu kena csect. Plus akak tak ready langsung nak kena operate. Tapi terpaksa redha gak la.....

- kalo normal, bagi akak la kan, sakitnya masa nak kluarkan baby je. pastuh rasa leganya sebab dah habis contraction semua kan...kebetulan lak ari tuh koyakan akak sangat la minor Dr kata. So nya tak la sakit sangat :)

Tapi kalo dah tak de pilihan, csect pun csect je lah, janji momma and baby are safe and sound ;)

weehuu said...

haih...xde ke cara lain ek?? huhuhuhu...aritu even normal pun 2 minggu gak la sakit... hope this time pun normal gak la...cam takut je dengar c-sec :D

~J.E.T~ said...

csect memang menakutkan la bagi akak. tapi ramai jugak yang minat planned csect...kagum gak la akak! Tapi akak rasa kalo mentally prepared nak csect, ok kot...tak la terkejut sangat.

shaheera said...

sy pun tgh takut gak nie sbb maybe kene csect..baby x nk pusing..haih..dlm perut lg dh degil..aisya tiap2 hari dok marah dia soh pusing.. :)
tp betul arr...klu boleh mmg x nk potong...sy nie dh la phobia potong2 nie..x tau camne org leh lg suka potong..pada sy biar sakit nk beranak..lepas tu x de la pape sgt..

~J.E.T~ said...

eh sha..baby breech ke? kawan akak yang Zubaidah pun baby breech jugak. Tapi dia kata ari nih nak pegi jumpa pakar pusingkan baby.... sha tak cuba pegi pusingkan baby?

weehuu said...

cam musim baby breech pulak ke nihh?? haihhh....

this month x cek lagi..hope baby ku xpusing2 dah lagi la..last month dah pale bawah dah...ya allah tgh gempa bumi dalam perut ni...xsopan sungguh la gegel sorang nihh...(if betoi girl la) huhuhuh....

shaheera said...

dh jumpa dh doc...dia akan cuba puisngkan..maybe masa appt next week..dia klu bley nak delay selambt mungkin so that if apa2 jd then baby leh kluar trus..
huhuhuhu..takut arr..