Tuesday, September 8, 2009

Aman

Tatkala saya sedang menaip entry nih, bunyi cicak menyanyi di dinding pun leh dengar :)

Kenapa? Sebab anak2 saya semua dah tido dari pukul 7 senja tadi.... Yeay! Tak penah2 diorang tido awal. Biasanya pukul 11 malam baru aman umah nih...

Tu yang terasa aman semacam malam nih...

Banyak mende pelik lak berlaku tadi bila budak2 nih tido awal. Antaranya :

- boleh bukak puasa dengan aman tanpa diganggu sapa2. 1st time saya boleh habis minum air segelas. Kalo tak, selalunya saya dapat seteguk jek, yang lain Adik+Kakak berebut nak minum air mama dia. Urrgghh!

- saya sedang menonton tv citer 'Senandung Si Dayang'. Tak penah2 saya tengok cerita nih sebelum nih. Tapi disebabkan boring diorang dah tido, saya pun layan je lah. Tak tahu pun hujung pangkal citer nih. Selalunya masa2 nih adalah masa 'Mr Bean' a.k.a 'Abang Sebin'.

- saya berkesempatan berjemaah Maghrib dengan MyPartner dengan tenang. Kalo tak, memang sangat payah sebab masing2 akan ganggu masa mama dia semayang. Ada yang berjoget lah, ada yang menyanyi lah, ada yang dok baca buku kat sejadah la..... :)

- Bibik sedang asyik menonton tv tanpa diganggu anak2 kecil. Selalunya dia la yang dok sibuk kejar budak2, main2 dengan budak2....Tapi tadi tetiba bibik cakap kat saya "Bosan pulak budak2 tido awal.." Saya senyap jek. Tapi dalam hati terasa legaaaaanya diorang dah tido :D

- Bunyi suara pondan2 kat atas umah saya nyanyi2 pun saya leh dengar. Padahal selama nih tak penah2 saya kisah suara2 lain sebab suara anak2 saya mengalahkan segala hingar2 luaran. Hehee...(Oh lupa, tingkat atas rumah saya memang ada sekumpulan pondan menyewa ye. Jangan salah sangka lak!)

Itu saje. Teehee :D




Gambar masing2 kepenatan setelah seharian tak tido. Jangan bangun main tengah malam nih sudah laaaaa.....Risau gak nih!

Pendek kata, bestnya malam nih sebab aman sentosa ;)

6 comments:

weehuu said...

nape hanna tido cam isyraf je??? tangan die tu..terkepak camtu..sama je...huhuhuhu

shaheera said...

umaira plak tido cam aisya...

~J.E.T~ said...

erin : hanna biasanya tido menonggeng. punggung akan terangkat ke atas. macam sujud skit.tapi semalam lain pulak posisi dia. tapi style tangan terkepak tuh memang favourite dia la...sama cam isyraf ye? Agaknya itu posisi insan yang tiada dosa kot :)

Sha : Umaira nih tak penah ada gaya tido yang tetap. mau 1 katil dia boleh tido dia sorang. Yang peliknya, dia biasa tido sebelah kiri, ayahnya sebelah kanan. Tapi bila bangun subuh, dia akan ada di kanan, ayahnya akan ada di kiri. Sama jek dua orang tuh. Ganaz giler tido :P

weehuu said...

isyraf pun suka tido menonggeng, paling favorite la...hahaha...best sgt ke ek??? rasanya anak2 lahir 8hb sama perangai kot...huhuhu...

~J.E.T~ said...

erin..bibik akak kata budak suka tido nonggeng sebab ada cacing :P Tapi akak langsung tak caya :P Sebab bagi akak, hanna dari kecik suka tid nonggeng. So nya style tuh maybe terbawa2 sampai ke besar... ;)

weehuu said...

ada dengar camtu gak...tapi erin pun x caya sebab xde lak nampak isyraf cam xselesa kat bontot die dan dari kecik lagi die tido camtu. mula2 nak tido tu memang baring betoi2, ala2 tertib je...nanti ntah bila2 die alih, kompem akan tonggeng :D