Monday, September 7, 2009

Tak sahur

Saya tak bersahur hari nih. Tapi MyPartner dengan bibik sahur. Saya cuma sempat bangun panaskan lauk + bakar ikan cencaru. Dah siap semua, saya terus tido. Kepala saya pusing2, tekak rasa nak muntah...Sempat makan panadol jek masa sahur. Harap2 saya dapatlah bertahan untuk berpuasa 1 hari. Saya rasa saya kepenatan la sepanjang bulan puasa ni..Tido kurang, badan letih..... Sampai satu tahap buatkan saya tak lalu nak makan apa2 masa berbuka. Errmmm...

Nanti bibik balik kampung macam mana dengan saya? Sure lagi kepenatan.... harap sangat anak2 dapat paham la keadaan yang besar kemungkinan saya akan jadi cam lipas kudung. Sure tak sempat nak duduk rehat :(

Hari nih saya datang keje walaupun UPM cuti. Ari nih saya ke UTM sebab UTM tak cuti. Heheh. Tak tahu produktif ke tak ari nih dengan kepala mereng2 nih. Kalo duduk umah, lagi pening dibuatnya..... :P

K lah, nak cek email...

14 comments:

fit said...

Neli..

Ko ada bibik, makan sahur pun ko yang sediakan ke?

Mmmm....

Macam mem besar la pula bibik ko :P

~J.E.T~ said...

ala fit..

takat panas2kan lauk, aku ok jek nak buatkan untuk semua ;)

bibik aku memang purposely untuk tengokkan anak2..

so aku tak ambik pot sangat la bende macam nih ;) Heheh

weehuu said...

iye bulan posa ni memang sgt penat & kurang tido. rasa cam baru tido dah kena bangun...sgt malas nak bgn!!! tolong!!! alangkah bestnya posa tahun lepas, sebab dalam pantang, x payah susah2 bgn siap makanan kat hubby, sebab kitorang jadi PR kat rumah mama..hahhahhaa

~J.E.T~ said...

kan erin kan? penat giler rasa bulan posa nih...akak rasa dalam 1 hari akak tido 4-5 jam jek. Kepala pun mereng jek hari2. Hehe..tak pe, cabaran bulan Ramadan tuh....

Puasa penuh tak kali nih erin?

weehuu said...

kompem la x penuh...hahaha...2nd week je dapat penuh...

erin lagi penat sebab skarang ni malam2 packing barang2 sampai 2-3 pagi..kul 4.40 dah bgn siap2 utk sahur...kalau tido balik peh sahur, 6.45-7 isyraf bgn dah...

~J.E.T~ said...

aik, erin packing barang nak ke mana? pindah rumah baru ke? bahaya jugak tuh..kesihatan ibu ngandung kena jaga, kena banyak berehat. Nak2 kandungan dah besar kan....

hati2 la erin. risau plak akak yang dengar...kena banyak mintak tolong hubby la bila dah tak larat nak handle. I'm sure your hubby will help you no matter what...

Take care, Erin!

weehuu said...

a'ah pindah rumah, right after raya.xde masa dah sebab skrg ni dah jadi PR kat rumah mama again, sebab isyraf kena HFMD last week.

hubby pun buat sama...memang die tolong byk..dont worry k!!

p/s: suruh heemi tolong masa pindah nanti, byk pulak alasan die..xleh pakai betoi!!! huh! hahahaha

~J.E.T~ said...

akak dgr jugak dr heemi yang isyraf kena HFMD. kena masa kat nursery ke? kesian isyraf....

nanti suruh jek heemi tolong. dia ok jek bab2 tolong orang. saja jek tuh bagi alasan ;)

dengan ngandung2 pastuh nak pindah, terasa penatnya kan? akak dulu pun cam erin, pindah masa dah 37 minggu...memang terasa la penatnya. tapi bila time angkat2 barang, akak upah orang suh angkat. so tak la penat sangat...tapi bila nak unpack balik nanti, penat balik jugak :P

JustinBebel said...

Bukan tak mo tolong wahai Norsiah...Ana reput tulang. :)

weehuu said...

bukan kat skul. rasanya kat NSK (cam tesco extra)sebab masa tu xde sapa nak jaga die, terpaksa bawak la. letak die dalam troli sebab x bawak stroller. dah la b4 tu die kena campak..apalah malang nasib die masuk 1 tahun ni...cian die..mujur x serius sgt

shaheera said...

heemi cakap la tulang reout..kang Tuhan betul bg br tau...dh arr nie bulan Ramadhan...doa lg senang nak naik

JustinBebel said...

Shaheera...yelah tak nak bagi alasan repot tulang...nak bagi alasan Puasa Enam ah...:)

~J.E.T~ said...

erin : kesian isyraf...tak pe, isyraf strong boy! sure dia lebih immune lepas nih :)

en heemi : banyak jek alasan dia :P

weehuu said...

tu la..siap die leh cakap nanti buat open house jgn lupa jemput die..kalau bab nak buncitkan perut xde pulak alasan die...haihhh