Monday, April 5, 2010

Lauk ngidam

Yeay, ari nih saya mulakan hari saya dengan senyuman :)

Seronok pulak rasa weekend lepas sebab sesi memalaskan diri untuk keluar ke mana2 melainkan jusco untuk beli ikan + sayur :P

So the whole weekend we all spent rileks di rumah, main dengan anak2, swimming, jalan2 cari makan :) Lega rasa saya sebab dah lama teringin nak rileks2 layan anak2..Layan tv, main kejar2 satu rumah, main aci sembunyi....Penat okeh layan 2 orang anak kecik :D *tapi saya still tak kurus2 :P...haih!*

Oh saya tak tahu naper saya ngidam makan masakan melayu akhir2 nih. Rasanya tak pregnant kot :P
Dah seminggu saya teringin nak makan homecooked asam pedas ikan pari+begedel daging. Since busy, tak sempatlah saya nak masak masa weekdays hari tuh. So semalam baru saya masak sebab dah ngidam sangat dah. Tak mo yang beli, nak masak sendiri :P Heheh...

Masak campak2 jek ye :D Dalam 1 jam 15 minit, tadaaaa.....dah siap semua :) *tak suka lama2 di dapur*

Lepas dah makan, alahai seronoknya. Hilang semua rasa ngidam. Hehehe... Jap2, saya selalu dengar MyPartner komen dia buncit sebab saya. Saya tak rasa sebab saya pun :P Cuba tengok portion dia makan. Banyak kan? Portion lauk dalam gambar di atas tuh mostly dia yang abiskan. So nya, salah siapa kah itewww? :P Yang pasti, bukan salah saya kot :P :D


*gambar dr hp ye*

Lepas dah kenyang2 makan, maka sesi membuang balik lemak perlu dilakukan di sebelah petang...hehe.. apa lagik, swimming je lah anak beranak penuhkan kolam :D

Oh nih bak kata MyPartner.. "Oh takpa2, makan banyak2 nanti pi swimming". Masalahnya bila abis mandi, sepinggan lagi nasik dia makan. So sekali lagi, salah siapa kah iteww? Heeeee....

Happy Monday everyone! :)

3 comments:

weehuu said...

hehehe..betoi ke x pregnant??? :D
siap ngidam2 tu....xkan x kot...akak jgn igt makan ubt tu masih selamat ye...contoh terbaik depan mata je :D..khabarkan kalau ada berita gumbira ye... :D

p/s: rafidah yg duduk sebelah akak masa wedding isya dulu dah bersalin sabtu peh, baby boy

Anonymous said...

neli,rajinnya.kak as hujung minggu masak juga tapi lauk simple je.macamana la heemi tak buncit.husband kak as pun buncit gak.Hehe..

-kak as-

~J.E.T~ said...

erin : hehe...jangannnn :) memang nak tambah lagi tapi bukan buat masa nih la. nih tengah time peak hour kepala serabut mikirkan banyak mende..berita gembira yang diimpikan buat masa nih cuma 1 jek = dapatkan PhD :) Amin...oh kak rafidah dah bersalin ya. Alhamdulillah...akak kenal dia kejap je tapi boleh sembang macam dah kenal 10 tahun :)

Kak as : buncit kan dia?hehe...itu bentuk fizikal tipikal orang laki kot pas kawin ;) Hehe