Sunday, April 25, 2010

Lil Angels

Adeh, naper la saya rasa berselirat sangat kepala nih...macam2 mende yang saya pikir sampai naik serabut rasa kepala... :-/

Ok, nak setelkan satu2 dulu masalah..

Ari tuh pening saya mikir nak hantar Kakak sekolah mana :D Saya rasa MyPartner tak serabut pun, saya jek. Hal sekolah anak pun leh pening :D Rasanya semua kawan saya kalo dah pangkat mak2 sure suka pening mikirkan hal2 macam nih. Heheh.... dok tak tahu nak hantar sekolah mana. Survey dah dekat 3 bulan dah...tapi cuma 1 sekolah yang dapat kata sepakat ngan MyPartner.... :)

Maka proses menyediakan dokumen2 yang kena diisi dilakukan...since saya nih jenis particular skit, maka saya buatlah 'lawatan sambil belajar' ke sekolah tuh :D Hehe... Setelah ditenung2 dan dah berpuas hati, maka saya dah decide nak try anak saya masuk Genius Aulad. Saya dah registerkan anak saya sekolah situ tapi bakal mulakan persekolahan sesi Jun nih..Wah, tak sabar Mama nak tengok Kakak pakai uniform ke sekolah :)

Dalam form tu mintakkan gambar ukuran pasport. Since saya cuma ada gambar posing2 jek, maka bawak lah kakak gi kedai tangkap gambar...Hasil nya : :D

Lawak jek bila tengok gambar nih. Alang2 dah nak tangkap gambar Kakak, tangkap sekali gambar Adik Hanna.. Naper ntah lain benar lah muka Kakak nih. Yang Adik lak rambut dah makin kerinting...Heheh :D

Jauh skit sekolah Kakak nih dari rumah tapi tak pelah, nanti saya akan arrange masa saya so that saya boleh hantar Kakak ke sekolah setiap hari (lagi lambat lah saya ke lab pas nih :P) Hahah...biar lah, janji saya puashati tengok anak sampai ke sekolah ;)

Harap sangat Kakak leh berkawan dengan kawan2 sekolah nanti..InsyaAllah. Tak mo nangis2 dan yang paling penting, saya nak Kakak belajar kelas iqra sebab Kakak memang fail la kalo belajar iqra ngan saya atau MyPartner :P Semua nak dengar cakap dia :P Haih!

p/s : Nak ambil cuti lah masa 1st day Kakak ke sekolah nanti..saya lak yang berdebar ;) *peace!*

4 comments:

apis585 said...

ni yg dkt ngn wngsa walk tu ke? ystrday dok tjk kat jai ckp bestnya situ ade, kat rwg ni kalau ade sure kitorang da mskkan situ...
n bestnya nelly dpt htr sdiri, xyah risau2 hehehhe..

chue said...

da nak masuk skola da...cptnya da besar.. :))

~J.E.T~ said...

aah apis..kat area wangsa walk ;) baru lagi bukak situ. almost dah penuh kuota dah. mujur sempat registerkan kakak. Heheh....aah,rasanya rawang tak de cawangan.memang niat nak handle keluarga bila anak2 dah sekolah. kelam kabut la skit tapi tak pe lah, janji hati lega ;)

chue, Kakak dah besar sebab dah pandai lawan Mama dia :D plus dia pun dah eksited nak ke sekolah ;)

MUMMY said...

yeh2.. kakak nak pergi sekolah.. nanti mesti adik terliur nak ikut kakak pergi sekolah.. sian adik kena tinggal kat umah.. kejap jer kakak dah besar.. alamak.. aku dah makin tua.. dah nak remaja dah semua anak buah..