Wednesday, May 26, 2010

Dekat2

Saja jek tetiba malas nak buat keje, so update blog jap lah. Tetiba teringat anak2 di rumah :P Cepatla masa berlalu....

Saya rasa sekarang nih bila balik umah, memang langsung tak de keje saya leh buat melainkan layan anak2. Dari petang sampai la diorang tido, melayan diorang main je keje...

Kadang2 memang penat tapi mana la diorang paham kan. Tapi bila anak2 dah mula besar, terasa nak 'tambah' pun ada :P Tapi dah set dalam hati tak mo lagi buat masa nih selagi tak habis belajar :( *motivasi untuk habis cepat kah :P*

Oh lupa, Kakak+Adik rapat umurnya. Dulu saya macam takut gak tak leh nak cope bila ada 2 anak yang rapat. Tapi alhamdulillah, Allah permudahkan segalanya. Dan sekarang saya rasa rugi sangat sebab terpaksa gapkan anak sebab saya sambung belajar :P :D

Naper saya suka anak rapat2? Sebab saya nampak diorang akan membesar sekali. Apa yang Kakak buat, Adik mesti akan ikut. Termasuklah mende yang tak elok :P Hehehe....Penat memang penat, tiada tolok bandingannya penat tuh. Tapi rasa puas hati sebab semua penat tuh dibayar dengan pahala ;)

Kalo kasik makan, dua2 akan saya suapkan. Suka sangat tengok anak2 membesar depan mata... Dulu dari baru boleh meniarap, skrg dah berjalan, sampai la dah boleh bercakap tanpa henti...

Tapi saya rasa lain orang ada pendapat masing2. Ada yang suka gapkan anak2, ada yang suka selang setahun. Tapi apa2pun semua tuh rezeki yang Allah bagi pada kita. Banyak ke sikit ke, harus sentiasa bersyukur dan kalo boleh, teruskan meminta selagi termampu ;)

Dengan umur yang dah semakin meningkat nih, adoyai, cepatla habis belajar :P

Anyhow, I should thank the Almighty for giving us what He has been given. We remain a truly happy family and perhaps, 2010 will bring us a truly remarkable year and so for the many years to come, with His blessed! InsyaAllah....

My strength...

p/s : Ya Allah, permudahkanlah urusan belajarku...Aminnn!

2 comments:

Jan said...

You can do it Jet!

~J.E.T~ said...

TQ Jan :)