Sunday, May 30, 2010

Sarapan

Hari nih saya terlebih rajin plak :P Pepagi buta dah bangun masak nasik lemak :D

Saja jek nak isi masa hujung minggu dengan aktiviti kekeluargaan...

Kakak request nak makan nasik lemak + kerang goreng cili. Sebab tu saya terpaksa rajinkan diri..Anak2+MyPartner memang suka makan nasik lemak. Biasanya memang masak sendiri. Dah lama rasanya tak beli nasik lemak kat luar sebab budak2 nih takkan makan kalo beli nasik lemak luar. Dari membazir baik saya masak sendiri kan biarpun rasa dia biasa jek.. :P

Pepagi buta saya dok kupas kerang sorang2. Hehe... Kena kupas pepagi buta sebab kalo tak, ramai sangat orang nak tolong kupas gak :D Habis bersepah bila ramai sangat pembantu...Macam biasa, MyPartner akan dikerah ke pasar Keramat pepagi buta cari kerang :D
So nih hasilnya. Nasik lemak :D Tak de la sesedap mana pun...janji Kakak+Adik suka pun dah ok bagi saya sebab MyPartner makan jek segala yang saya masak walaupun tak sedap :P

Saya nyer nasik lemak makan ngan telur dadar..Hahah..sebab bibik saya tak makan telur rebus. Makanya kena la ikut selera universal anggota umah saya :D

Burp! Alhamdulillah...Dah kenyang..... :) Pas nih nak pi jalan2 jap. Memasing dah kenyang, baru senang bawak jalan :)

p/s : Alamak, esok dah keje balik :(

5 comments:

Kl mai said...

Wahh...sedapnya. Klong suka nasi lemak dgn telur dadar. Ishh sedap betul ni. Lenkali nelly tulis sekali menu sambal. Senang nak refer. Lain org lain rasa sambalnya. Kim salam kat nasi lemak nelly tu. Hehehe

Same person said...

Typo - bukan menu.. Recipe sebenarnya

~J.E.T~ said...

TQ kak long mai..biasa je nasik lemak neli nih. Sambal neli jenis tak pedas sangat pun sebab neli tak makan pedas...naik segan nak taruk recipe kat sini sebab semua orang suka makan sambal pedas kan :)

dzuft said...

alamak... lapor plak huhu.

nelly pakai camera ape eh?
rasa mcm adik beradik SLR je aritu..kan? ke silap?

~J.E.T~ said...

zaf : hehe..sorry lambat reply. busy2 skit skrg nih...camera neli canon. tapi tak ingat apa model.tapi bulky skit. jenuh nak usung ke mana2 :D