Wednesday, June 23, 2010

Awards Ceremony @ Kyuem

Penat pulak rasa bila Kakak dah start sekolah nih :P
Balik keje sure letih. Makan Surbex Zinc pun cam tak de kesan...Adeh!

Ok, entry untuk my youngest sister yang baru tamat A-level di Kyuem, Lembah Beringin. Satu2nya ahli keluarga saya yang masih belajar selain saya :P Dua tahun pejam celik pejam celik dah cukup 2 tahun. Kita memang terasa kejapnya dah habis, yang belajar memang lah sengsara kot :P

Naper ntah saya suka tengok konvo budak2 KY tempoh hari. Muka semua berseri2 sebab dah habis belajar kot. So nih ada gambar skit2 sekitar majlis.

Guest of Honour untuk majlis nih ialah YBhg Tan Sri Zarinah Anwar :) Selalu dapat tengok kat tv je kan, kali nih leh tengok live lagi. Heheh....

So nih gambar sekitar majlis bermula. Bangga je wajah masing2 jalan di red carpet :) Saya pun tumpang bangga tengok Adik saya ada di situ...


Kebetulan sepupu saya pun belajar kat situ gak dan dia pun konvo jugak, so saya snapkan sekali gambar2 diorang berdua...InsyaAllah, kalo tak de aral melintang dan dimurahkan rezeki, Adik saya akan sambung degree dia samada di University College London (UCL) atau Imperial College (IC) dalam bidang Electrical & Electronics Engineering :) Kalo dia ambik telecommunications, dah sama cam saya :D Sepupu saya lak, Amirah Amir, insyaAllah akan sambung kat King's College London dalam bidang War Studies & Theology and Religious Studies. Menarik kan bidang dia ambik? Balik nanti mana tau murah rezeki leh keje ngan CNN Al-Jazeera :)

So nih wajah2 yang diraikan....


Bangga saya tengok kebanyakan keluarga yang datang adalah rata2nya keluarga sederhana tapi punya anak yang bijak geliga yang mampu mendapat tajaan dari syarikat besar seperti PNB, Yayasan UEM, Bank Negara, KPM, Yayasan Khazanah.....Mesti bangga mak ayah diorang dan bersyukur sebab dikurniakan permata yang mungkin satu hari nih nanti akan menggegarkan dunia. InsyaAllah.... *chewahh :D*

To my dearest Adik....

Many congratulations to you and please remember, this is just the beginning of a new chapter in your life... Adik, during the times that we feel scared and confused, we will always end up wiser and we will grow more from the experiences. We will understand more about people and life, become more sensitive, and we'll be able to enjoy life more after we go through the hard times...We have to experience sadness so that we may better measure joy. Life has a way of balancing the sorrow with the joy, the disappointments with the hope, and the emptiness with the meaning. So please be strong in whatever situation you will be facing in the future. We are always here to help u, Adik....

Lots of love.... Kak Ina, Abang Ijan, Kak Jet and Kak Cha

4 comments:

apis585 said...

congrats to ur sister & cousin...
ahhh DOE!!! penatnya bila igt naikbukit turun bukit nak dpt sijil tu hahahaha...
btw apsal i xigt pun jln atas red carpet hahahha...

~J.E.T~ said...

TQ apis...apis ex-ky jugak kan? agaknya tak perasan jalan kat red carpet sebab eksited nak ambik hadiah kot ;)

Anonymous said...

bagus amik electronics.
semoga berjaya.

Anonymous said...

hai.hebbatnya.tahniaah. akak dulu ky jugak ke? skang keje dah? under apa? adik ni under khazanah eh.i have a fre yg tngh study dekat ky under khazanah jugak.semua kat situ org hebat2.huhu