Saturday, June 26, 2010

Bangga

Sukanya saya layan facebook lately nih sebab tetiba ramai saya jumpa ex-students saya dulu2...:P :) Tetiba ramai plak list of friends saya :P. Heeee.....Mujur saya nih jenis ingat semua ex-studs saya baik yang nakal, pandai, rajin...semua insyaAllah saya masih ingat. *sila abaikan kata2 pujian yang saya sendiri tak berapa pasti...ntah ye ntah tidak tu :P :D*

Dah banyak batch jugak la yang saya kenal tapinya tak berpeluang untuk keep in touch kesemuanya sekali. Beberapa jek yang saya keep in touch sampai la sekarang tapi yang lain senyap seribu bahasa. :D Ada sesetengah tu memang saya yang keluarkan supporting letters untuk support diorang sambung degree. Kadang2 saya terpikir students2 yang muda2 nih diorang punya masa depan yang cerah kalo nak sambung belajar lagik. Sebab tu saya tak kisah sangat la nak jadi referee untuk sambung belajar. Tapi kalo nak suh jadi penjamin, saya memang cerewet skit la melainkan saya memang betul2 kenal dengan student tuh :) Bukannya memilih, cuma takut jadi apa2 di kemudian hari, tak tahu apa saya nak bagi anak2 saya makan :D

Sukanya saya bila tengok ramai anak didik saya dah berjaya. Berjaya kat sini dalam erti kata lain dah jadi insan yang boleh berbudi pada keluarga dan bangsa :) Tak kira dari segi apa....

Rata2 students saya dulu datangnya bukan dari keluarga yang senang. Jadi melihat kejayaan mereka skrg buatkan semangat saya untuk habiskan belajar naik balik. Hati sapa tak bangga kan bila lihat anak2 didik yang dulu saya marah, saya tegur, saya potong markah kini dah menjadi insan yang mampu membanggakan saya.

Syukran yang teramat sangat saya rasa.... Melihat kejayaan kaum keluarga saya, insan2 terdekat saya, anak2 didik saya cukup buatkan saya rasa sangat bersyukur sebab masih punyai hayat untuk berkongsi kejayaan bersama mereka....

p/s : Andaikata saya masih dikurniakan usia yang panjang, nak sangat lihat anak2 didik saya menjadi insan yang dikagumi di mata dunia. InsyaAllah...tiada apa yang mustahil kalo kita kuat berusaha dan berdoa ;)

No comments: