Thursday, July 22, 2010

Busy

Lamanya saya tak jenguk blog saya nih...Busy lah bulan nih. Extremely busy...Minggu akan datang nih lagi lah saya busyyyyy. Otak saya pun dah pening sebab banyak sangat keje nak buat dalam masa terdekat nih...

Alhamdulillah, banyak bende yang saya belajar bila banyak masalah datang melanda diri....

Belajar erti bersabar..
Belajar erti bertolak ansur..
Belajar mendekati Yang Esa...
Belajar erti sebuah kejayaan yang memerlukan perngorbanan yang sangat tinggi....

InsyaAllah, tak de apa yang mustahil kalo kita rajin meminta pada Yang Esa..Kadang2 memang saya rasa saya macam dah hampir rebah dengan pelbagai masalah tapi, Allah itu Maha Adil....

Macam pepatah penah cakap...Hidup nih kan ibarat sebuah roda...Kadang2 kita kat atas, kadang2 kita kat bawah...Dan situasi saya skrg saya betul2 berada di bawah. Adeh....Kuatkan lah semangat saya nih...

Matlamat saya skrg cuma satu : Saya nak habiskan apa yang telah saya mulakan...Dan saya percaya, andaikata sudah tertulis itu rezeki saya, insyaAllah, lambat-laun akan nampaklah hasilnya... :-0

p/s : I hate working under stress! :P

2 comments:

Anonymous said...

Banyakkan sedekah ikhlas kat anak yatim dah orang susah. Supaya Allah bersegera memberi pertolonganNya.

Mana ada orang hidup kat dunia nih xdak masalah. Semua orang ada masalah. Yang tak ingat Allah akan tambah2 masalah... xsudah2.

Keluar cari orang yang memerlukan sedekah untuk agama.

~J.E.T~ said...

insyaAllah, mana2 yang elok dah lama saya praktikkan. cuma kadang2 masalah datang bertimpa2..tapi alhamdulillah, mujur ada akal yang waras untuk berpikir....