Friday, July 9, 2010

Toche

Di kesempatan ini saya nak ucapkan jutaan terima kasih pada kawan2 yang datang melawat Rihanna tempoh hari di hospital especially my family members...Terima kasih bebanyak. Terima kasih jugak untuk kawan2 yang sentiasa bagi kata2 semangat pada saya sepanjang saya kat spital ;)

Banyak benda yang saya belajar bila adik sakit kali nih...Saya malas nak karang, cuma saya nak letak gambar waktu kat hospital je lah...
Saya tak tahu la bila saya leh jadi mak yang 'kuat' skit :P Anak makan ubat, saya nangis...anak ambik nebu, saya nangis :P Anak kena buat suction, lagiiiiiiiiiiiii la saya nangis :P Huhuhu....sebab tuh la kalangan kawan2, memang dah lama dicop 'Ratu Airmata' :P Hahaha..Sekarang perangai nih cam dah turun kat Umaira lak. Tapi Umaira dia lebih kepada 'Drama Queen' kot :D :P

Nih gambar bila Adik dah sihat skit...

Saya tak tahu lah mende nih memang common ke tak...Adik skrg dah senyap sangat + suka menyendiri..Sedih pun ada bila tengok Adik. Saya browse jugak baca2 yang bila kanak2 buat fisio, dia boleh trauma. Memang saya nampak Adik macam trauma lepas kluar dari hospital. Bersalah pun ada saya rasa. Dengan MyPartner memang dia tolak mentah2 sebab MyPartner yang handle semua masa dia buat fisio tempoh hari. Saya nangis je sebab dengar suara Adik sayup2 panggil 'Mama'...Adeh, bila ingatkan balik, leh nangis balik rasanya :P Mesti sakit kot....

Gambar masa suction memang saya tak tangkap sebab saya tak sanggup. Nih gambar2 masa fisio tempohari...
Dah la, tak mo citer panjang....kang nangis pulak :P

Lepas nih memang tanggungjawab Mama ngan Ayah nak kembalikan balik semangat Adik. Senyap seribu bahasa dia lepas balik hospital. Tak nak cakap langsung. Walhal mulut dia sebenarnya bising...Sedih bila tengok keadaan dia skrg. Takpe, saya cuba apa yang termampu..Doakan Adik kembali seperti biasa ya! InsyaAllah...

Oh ya, saya suruh Dr buat jugak liver test untuk Adik. Alhamdulillah, semuanya normal... Lepas ni proses membayar balik apa2 nazar yang tertunggak....

Happy weekend!

7 comments:

riza said...

nape ngan rihanna nelly...sian tgk die...

~J.E.T~ said...

riza, dia masuk hospital baru2 nih selepas dah demam seminggu tak nak baik2. Tapi sekrg alhamdulillah makin sihat cumanya tak nak bercakap :-0

MUMMY said...

kesian adik hanna.. tak payah kata adik hanna.. kalau kita pun gelabah kena fisio ngan suction.. fisio ok lagi tapi suction tuh macam menakutkanlah dengar.. dia yang kecik lagi yang harung semua tuh mestila trauma.. harap2 adik hanna cepat2 back to normal life.. jet ngan heemi kena mainkan peranan penting.. jadikan pengajaran apa yang berlaku..

cha said...

InsyaAllah nnt bila asyik dgn umaira dia ok kot..dia still xleh lupa kena buat fisio semua kot..kesian adik hanna..cha doakan dia cepat2 back to normal..

~J.E.T~ said...

tu la ena+cha...nih tengah ambik ikhtibar dari apa yang dah berlaku...doakan adik hanna makin sihat k ;) TQ! :)

hagemarusan said...

nelly..anak saya pun pernah buat fision n suction. masa tu umur dia setahun..kesian sgt. doktor x benarkan saya masuk sbb tau dah ibu akan nangis, mmmg ye saya nangis. saya pun mcm awak tertanya-tanya bila saya akan jadi kuat..kalo anak demam saya nangis jugak sebab dalam otak terbayang mcm2..saya pun nak jadi kuat so that my children dun see me cry too much:(

~J.E.T~ said...

hai hagemarusan..so cute la your name :)

hehe, that day masa saya nangis tengok semua2 tuh, ada la nurse datang tenangkan saya. very motherly nurse tuh and of course she is older than me..dia kata tak pe kalo kita nangis sebab rata2 memang mak akan nangis tengok anak buat suction. being a mother memang takkan tahan tengok anak buat suction, airmata ibu mana takkan jatuh kan kalo tengok anak nangis kesakitan.so dia kata ini kira normal situation :)

saya pun sampai skrg tak tahu apa resepi nak bagi kuat semangat selain baca Al-Quran. Andaikata terdengar mana2 resepi, share ngan saya jugak ya! :)

Anyway, tq for dropping some words at my blog... :)