Tuesday, July 27, 2010

Potong

Apsal ntah saya angin betul la orang yang suka potong2 jalan ikut lorong kecemasan. Bukan apa, kang kalo eksiden ke apa, jenuh tak pasal2 eksiden...Kesian pulak menyusahkan orang lain. :P

Kebetulan lak saya sempat tangkap gambar kete2 yang potong2 lane nih...Memang tengah jem jalan nih tapi kalo leh sabar sikit, boleh je nak sampai umah cumanya lambat skit la :P


Geram je bila tengok gambar nih balik. Grrr!

Ada satu hari tuh, kebetulan lak tayar kete saya pecah masa lepas tol Besraya on the way balik ke rumah dari UPM. Mujur nampak pak polisi tepi jalan, baru saya berentikan kete. Tayar memang dah flat abis la ala2 keretapi. Mujur la pak polisi tuh mau menolong. Kalo tak de pak polisi, tak de nye la saya berani turun keta. Saya berenti masa tuh kat lane kecemasan la. Nampak banyak kete ikut laluan kecemasan tuh. Mujur la bila diorang nampak polis, cepat2 masuk lane balik. Bukan apa, takut kang ada yang langgar belakang kete saya :P

Kan bahaya tu kalo memotong kat lane kecemasan kan.... So hati2 lah bawak kete k. Biar sampai lambat, janji selamat sampai...Ala2 kura2 pun tak pe, janji sampai umah :D *perli diri sendiri :P*

Daaa~

No comments: