Thursday, March 4, 2010

Makaroni

Oh ntah naper tadi bangun tido terus kakak mintak makaroni goreng :p Selalunya saya akan masak lauk-pauk untuk kakak+bibik sebelum pagi kerja tapi ari nih dia mintak makaroni goreng :P Since barang2 nak masak semua ada di peti sejuk, maka saya pun masak je lah...

Ok, this is my dumb way of cooking fried macaroni. Simple dimple :)
Tengok gambar pun nampak senang. Tak yah renyah2 sebab saya paling malas duduk dapur lama2 :P I'm pretty sure u all masak lagi ok dari saya :P

Inilah bahan2nya.. :D Oh lupa, untuk suapan mulut anak saya, saya biasanya beli elbow instead of macaroni sebab kecik2 comey. Senang nak nguyah dan telan kot :P



Kacau dan kacau dan kacau..... In less than 20 minutes, tadaaaa dah siap! :P Hahaha..saya masak memang cam lipas kudung skit. Sebab nak jimat masa untuk buat mende lain lagi :D



Adik + kakak + MyPartner memang suka makan makaroni goreng. Sekali makan, memang bermangkuk2 tambah. Saya + bibik memang kureng la sebab saya perut melayu skit. Mesti nak nasik all the time :P *peace!*

K lah, nak siap pegi keje....dah lewat ni :D (memanjang lewat saya nih :P)

Daa~

p/s : Jemput makan ye!

7 comments:

i n n z c h u b b y said...

salam~

bole la pasni saya blaja masak macaroni goreng dgn puan...

hehe~

~J.E.T~ said...

wassalam...

alahai farihin, ini resepi sempoi jek nih. Main campak2 jek.. :D
ntah2 farihin masak lagi ok dari saya :) Segan plak saya...Teehee ;)

Ayu said...

Just remind u one thing...The Prego sauce that u used was made in USA. This is not the tin version which was made in Malaysia and certified halal by Jakim.

So dont be confused with the bottled one.

~J.E.T~ said...

Ayu, thanks a lot for your reminder. I never knew that the bottled one is not halal. Cause I thought all Prego's products are halal. I used to buy the tin one before but this time around, I used bottled. Adeh! Lalainya saya.. :(

Anyway, thanks once again! :)

nooya said...

sodapnyer... untung bibik akak eh. pepagi dah makan makaroni goreng (mm ayat cam nk apply jadi bibik akak je nie. ahahah)

~J.E.T~ said...

nooya, tak terbayar akak kalo student ada master nak apply jadi bibik akak. Hehehe... :D

ILikePaperCutting said...

I like pasta the goreng way too. I guess we are just not used to cheesy way.