Friday, March 19, 2010

Risau

Adeh, semaknya rasa kepala! Minggu nih plak dua2 anak2 saya tak sihat. Kakak dah 4 hari demam tak nak baik2 + batuk + selsema. Adik pulak batuk2+muntah2...Risau jek sebab saya dengar kata H1N1 macam ada berlegar2 balik sekitar KL. So kena hati2 lah ya....

Semalam memang 1 hari saya ding dong2 dengan urusan peribadi. Pagi bawak Umaira pegi Dr sebab demam tak nak baik2. Yang saya peliknya, tangan dia naik bintik2 halus banyak sangat. Macam ruam tapi dia bertompok2. Bila bawak ke Dr, Dr suspect macam ekzema. Adeh! Lepas tuh mula Dr interview family history ada asma ke apa ke...Adeh! Saya dah cuak2. Ada la ubat dia kasik suh sapu tapinya cam sama je. Nak try tunggu beberapa hari lagi. Yang saya perasan bintik2 nih makin merebak kat tangan dia. Makin banyak dan kalo pegang, memang rasa geli. Nih la yang merisaukan saya.

Nih gambar kakak kat klinik + tangan dia yang berbintik2 tuh. Gambar cam blur la pulak sebab pakai hp jek :P


Kang kalo makin melarat, ada saya kena bawak dia jumpa Dr pakar. Risau jek takut sakit apa2.

Yang saya takut kakak nih alah makan apa2. Tapi since saya tak tahu, saya masak je apa makanan dia suka makan. :( Saya browsed internet dia suggest mandi pakai Sebamed. Adeh, saya nih lak kalo ada bende yang tengah risau, buat segala bende pun tak menjadi.... :(

Haih, risaunya saya ... :-/

2 comments:

apis585 said...

nelly cuba google roseola.
both hafie n nina pun ade eczema, hafie plg teruk. try sapu ezzera cream (mild without steroid)since kakak baru kene it might not be serious. krim gamat pun buleh as long as tpt tu moist supaya dia xgaru. sabun i recommend pakai oilatum...

~J.E.T~ said...

Oh anak2 apis ekzema ya. Kesian tengok budak2 kecik ada masalah gatal2 kulit nih. nih pun neli dok sapu krim Dr bagi jek. nanti neli try servey2 oilatum tuh. mana tahu membantu kan...

terima kasih banyak2 apis....