Thursday, July 16, 2009

Surah

Sharing is caring! :-)
Just received email from my hubby on "Surah untuk baikkan anak"..
I wanted to share this Surah with all of you who are reading my humble blog...
May Allah bless our children forever....


بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ

طه (١) مَآ أَنزَلۡنَا عَلَيۡكَ ٱلۡقُرۡءَانَ لِتَشۡقَىٰٓ (٢) إِلَّا تَذۡڪِرَةً۬ لِّمَن يَخۡشَىٰ (٣) تَنزِيلاً۬ مِّمَّنۡ خَلَقَ ٱلۡأَرۡضَ وَٱلسَّمَـٰوَٲتِ ٱلۡعُلَى (٤) ٱلرَّحۡمَـٰنُ عَلَى ٱلۡعَرۡشِ ٱسۡتَوَىٰ (٥) لَهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ وَمَا بَيۡنَہُمَا وَمَا تَحۡتَ ٱلثَّرَىٰ (٦) وَإِن تَجۡهَرۡ بِٱلۡقَوۡلِ فَإِنَّهُ ۥ يَعۡلَمُ ٱلسِّرَّ وَأَخۡفَى (٧)

Taa Haa. (1) Kami tidak menurunkan Al-Quran kepadamu (wahai Muhammad) supaya engkau menanggung kesusahan. (2) Hanya untuk menjadi peringatan bagi orang-orang yang takut melanggar perintah Allah (3) (Al-Quran) diturunkan dari (Tuhan) yang menciptakan bumi dan langit yang tinggi. (4) Iaitu (Allah) Ar-Rahman, yang bersemayam di atas Arasy. (5) Dialah jua yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi serta yang ada di antara keduanya dan juga yang ada di bawah tanah basah di perut bumi. (6) Dan jika engkau menyaringkan suara dengan doa permohonanmu, (maka yang demikian tidaklah perlu), kerana sesungguhnya Allah mengetahui segala rahsia dan segala yang tersembunyi. (7) Allah! Tiada Tuhan yang berhak disembah melainkan Dia, bagiNyalah segala nama yang baik. (8)


And I would like to take this opportunity to wish my 'anak buah' a very Happy 1st Birthday, Arissa. Make your parents proud of having you in their lives :). "Once a year, it's a very special day..bla..bla..bla..." << sang by Umaira and Rihanna with a very special version of music :-)

Cheers!

7 comments:

azura said...

thanks for sharing :)
thanks for the books too!

~J.E.T~ said...

nasz,tak de mende la...
sharing is caring kan :)
anyway, study rajin2 IELTS tuh. I'm sure u will pass it with flying colours ;)

weehuu said...

cuba akak usap pale/ubun2 anak2 masa diorang tido sambil cakap2, bg nasihat..insya allah diorang dengar. nampak mata diorang cam gerak2 je nanti :)

p/s: macam orang tua2 pulak erin kan, byk petua :D

~J.E.T~ said...

hehe erin..akak selalu je pesan2 kat dia bila dia tido. Tapi cam tido nyenyak jek tak dgr apa. tak pulak akak nampak mata gerak2. :) kena try lagi laa :)

TQ erin dgn petua iteww :)

weehuu said...

akak pesan dalam hati kot sebab tu die x dengar :D try mulakan ngan sebut nama penuh die (panjang la pulak kan) hehehehe...

~J.E.T~ said...

aah kan...ada kadang2 dalam hati jek. kadang2 jek sebut2 skit. oh kena sebut nama penuh ke? sebut nama anak senang jek, tapi bila berbinti....uuhhhh tergeliat lidah bila campur nama ayah nya!

JustinBebel said...

Itu pun abang dah buang Tengku kat depan...:)