Wednesday, July 15, 2009

Quickie Dinner

I am extremely busy this week since I was given a task by my supervisor to be finished within these few weeks. Since I was stucked in the traffic jam just now, so sampai umah pun dah lambat. Plus with my laziness to cook due to my tiredness, so I just cooked Fried Rice. Kebetulan ada lak bahan2 di peti sejuk...Ada nasik lebihan tengahari, kacang panjang, ayam, kerang, ikan bilis, telur. All these basic ingredients are just nice to cook nasi goreng.... :)



Simple jek makan malam nih. Kesian lak tgk muka makan nasik goreng jek. Tapi sekali sekala makan nasik goreng, sedap gak rasanya nak2 makan panas2. Ye ke ek? Teehee :D

Oh ya, bila sebut pasal nasik goreng, teringat lak ada satu malam tu kitaorang kluar makan luar. MyPartner teringin nak try Nasi Lemak Antarabangsa kat Jusco AU2. Bila dah semua dah duduk di restoran tuh, pelayan pun datang nak ambik order. Sekali bibik kata tak nak makan. Saya pun pelik naper tak nak makan. Rupanya tak de nasik goreng. Makanan 'faborik' dia cuma nasi goreng. Tiap kali kluar makan, sure nak nasik goreng jek. Teehee :D So nya terpaksa la kitaorg cancel makan situ dan tukar restoran. Tak dapat la MyPartner nak makan situ. So kitaorg cari jugak sampai jumpa restoran yang ada nasik goreng. Teehee :D Len kali kite try situ k!

K lah....nak kluar gi UTM jap sebab nak ambik buku IELTS jap untuk Nasz. Lama tak jengah UTM Sanjungan Bangsa. Teehee :D Seram lak gi malam2..... :-/ Mujur bawak semua sekali..So no seram2 :D

Daa....

5 comments:

iza said...

neli, maid ko orang mana?indon ke?
aku tengah nak ambil maid ni, tapinya macam susah je nak dapat sekarang. ko ambik ejen mana?

lawak pulak maid ko asyik nak makan nasi goreng je...

~J.E.T~ said...

iza..maid aku indon la. mana lagi kan :D aah, ada kawan aku pun kata susah sekarang nih nak dapat maid. aku nye ejen tak bagus sebab aku kena tipu. last2 ntah lesap mana ntah... tak silap aku cam gomen indo barkan jap hantar maid ke m'sia. tapi aku tak tahu lak betui ke x.

Megawati Sukarnoputri said...

Iya..sy orang Indonesia.asalnya orang Sibolga..sumatera...merantau ke Malaysia mencari kepeng...kepeng enggak ada..seketek saja.

Sedap kali nasi goreng Malaysia. Ibu barisuk buat nasik goreng lagik ya !!!

~J.E.T~ said...
This comment has been removed by the author.
~J.E.T~ said...

Haha...saya sangat tahu ini kerja sapa!! Syuh2!