Friday, July 31, 2009

Terima kasih

Yeay, the birthday mood is over! So back to my work today. I just want to say a gazillion thank you for all the birthday wishes that I received yesterday thru my facebook and few in this blog. Thank you...thank you...thank you! May Allah bless u guys!

Ok,saya baru abis mengemas dompet lama saya (sebab nak gantikan dengan yang baru kan :P) yang sangat sarat dengan resit2 lama yang tarikhnya mau berbulan2 lepas. Hahaha...itu la perangai saya yang sangat suka simpan resit2 lama. Bak kata MyPartner, kalo kemas betul2, ular pun leh kluar dari dompet atau beg tangan saya. Hahaha :P Tapi memang betul, kumpul punya kumpul, mau dekat 30 keping resit saya kluarkan dari dompet+handbag saya. :P Tak pe lah, lepas nih saya kemas2, saya buangkan semua dalam tong sampah!

Kalo tak percaya, gambar bawah nih resit dari dompet saya sahaja...belum lagi termasuk dalam beg tangan :P



Banyak kan?
Teehee :D
Saya adalah penyimpan resit yang berjaya!
Yang peliknya, saya nih jenis kalo beli barang, bagi duit ngam2 kat cashier, pun saya nak tunggu resit walaupun tak de balance duit. Tu yang resit sangat sarat di dompet saya :D

Tapi ada bagusnya gak. Kadang2 kalo nak return barang ke sebab tak puashati, saya tak perlu risau sebab saya sentiasa simpan resit :) Tapi kalo MyPartner, baru dah dapat 5 minit lepas, bila tanya balik, sure dah hilang :P

So ada baiknya menyimpan resit kan?

4 comments:

mrs rux said...

ada pekdah jugak simpan resit2 nih,specially bila nk waive income tax tang part beli buku+pc.

~J.E.T~ said...

Haa...resit buku memang sangat berpaedah la sebab nak waive income tax kan. Yang aku nih bukannya resit buku sangat pun, resit beli roti rm1 kat La Boheme pun simpan :P Suka la simpan harta karun dalam beg banyak2 :)

JustinBebel said...

Sayang...resit keta sukan BMW xde atap semalam jgn buang tau...takut power window rosak jek :)

~J.E.T~ said...

Tarzan : Haa itu memang takkan buang sebab nak tuntut sampai bila2. Selagi tak dapat, segala bentuk bukti akan di simpan. Boleh? :P