Wednesday, July 1, 2009

Gemuk

Saya sudaaa ala2 kembang2, gebu2 a.k.a GEMUK! :( Ish2. Berat saya sekarang sangat menakutkan la. 5* kg. Takut jek nak tulis! Anak baru 2 tapi badan cam dah anak 4 la. Jelesnya tengok orang yang maintain jek badan tapi anak dah ramai. Mak saya badan slim jek walaupun beranak 5. Kakak saya pun slim je. Saya je weirdo species yang mengembang dengan jayanye . Teehee :D.

Apa saya nak buat sekarang ek kalo nak kurus? Perlukah saya kurangkan makan? Tapi setahu saya, portion saya makan memang skit tapinya kerap. Teehee :D Teringat dulu masa zaman anak dara, berat saya cuma 4* kg jek. Ala2 skinny gak la. Tapi sekarang tidak lagi ye..Muahaha :P Pipi pun macam dah terlebey yis jek :P

Tak pe lah, saya akan cuba nak kuruskan badan dengan bersenam. Kalo setakat lari2 kejar Umaira ari2 leh kurus ke ek? Tapi bila masa pulak saya nak bersenam? Mana ada masa free. Ari2 penuh dengan segala kerja yang tak penah2 nak siap. :P

Tak pe lah, saya cuba terima seadanya diri saya walaupun gemuk :P
Sangat bersyukur sebab sihat walafiat hingga sekarang...
Selagi ada selera makan, baik saya makan je kan? Teehee :D

Malas la nak diet!
Gemuk pun gemuk lah :P


11 comments:

JustinBebel said...

WOush...mana ada gumuk...cun per :)

Anonymous said...

haku ni lg la.berat dh nak masuk 70kg!!!!lg gilooo!!jet, hafiz kena beguk la..nak bt ape ek?tp kecik lg..ada bengkak kat bwh telinga dia..dia bleh jangkit ke?

-cha-

JustinBebel said...

haiya..sudah besar pun kena begok kah??? kesan amik test banyak sangat lah tu :)...

weehuu said...

mana ada akak gemuk...sesedap peluk je...kalau kering cam erin ni x best...tulang je rasa...huhuhuhu...zaman kegemilanganku (17 thn) ialah 58kg..huhuhuh...masa pregnant pun x sampai tahap tu...huhuhu..camne tuhh????

kak cha: beguk (orang utara panggil bengkak cantik) boleh berjangkit, kalau orang tu x penah dapat lagi. kitorang dulu letak nila (dulu ada jual kiub nila, skarang x tau la ada lagi ke x...tapi kalau nila ujala tu x sure la boleh ke x letak...hehehhe)

farah said...

hahahha...

heemi,
ko tu puji wife sendiri ada makna tu!!hanya ko jer yg tau kurus ke x wife ko pada hakikatnya...

nelly,
x yah susah hati..farah ni lg la gemuks!!berat memang susah nak turun..maintain gemuks!!!dlm hati tu memang nak kurus tp usaha tu mungkin kurg...klu nak kurus betui2 memang kena stop mkn nasi n exercise setiap harila..g lah ajak heemi joging kat KLCC ke...hehehee...

mrs rux said...

kurus sgt pon tak cantek jugak wehh.

~J.E.T~ said...

Best la korang!semua sporting suh tak yah hirau sangat kegemukan! Akan ku ikut nasihat korang tu :)

Cha : laa apis kena benguk ke? setahu jet memang nila la pengubat dia. Sapu je sampai biru. Mana tau leh masuk iklan Celcom lak pastuh :) Joking!

erin : gemuk gak la erin akak nih. hanya heemi je tahu gemuk tang mana. Muahahaha! Wah erin penah gemuk ke? Tgk cam maintain je. Cam anak dara i tell u!

Farah :farah punya saiz neli rasa ok je dgn ketinggian farah. neli nih dah la pendek, badan dah nak ke gempal je. Cam ayam katik je rasa. Teehee :D

Wanie : eh ko ingat dulu aku ala2 skeleton? Muahaha...Tapi sekarang tidak lagik :D

Korang semua rawks la! Sporting abisss :)

~J.E.T~ said...

Baru balik lunch nih...kenyang!
Tadi ingat nak makan skit jek, sekali ada lauk ikan goreng yang panas...terus tambah nasik! Haihh! memang takkan kurus la jawab nya. Teehee :D

weehuu said...

by right akak memang x gemuk.just nice. ikhlas cakap nih. tapi biasa la lumrah manusia nihh....yg kering cam erin teringin badan berisi sikit, yg berisi nak kering lak.x penah bersyukur kan.hehehehe :D (mengata diri sendiri yg lebihnya nihh).

Erin tgh berusaha makan byk2, tapi xberhasil gak...lagi byk "upload" lagi byk "dunlod"nya...kena makan nasik kawah balik kot...huhuhuhu

Hafiz said...

"Tak pe lah, saya cuba terima seadanya diri saya walaupun gemuk :P"
salah tu.. akak kena tanya husband dia bole terima seadanya ke x :p

~J.E.T~ said...

haha apis...tak mo tanya sebab takut kot2 jawapan mendukacitakan. Teehee :D