Friday, July 10, 2009

Sabar

Perkara yang paling saya tak suka buat adalah potong kuku anak2 :P

Apakah alasannya?

- sebab kukunya sangat halus. Saya agak rabun skit bende2 kecik2 nih
- sebab saya tak cukup sabar nak tunggu sampai 20 jari kaki+tangan siap
- sebab saya penah terpotong isi jari adik sampai berdarah. Last2 dua2 nangis. Adik nangis sebab sakit, saya sakit sebab takut tgk darah :(

Sejak dari itew, saya memang tak penah potong kuku anak2. So tugas yang sukar ini saya serahkan pada MyPartner. Memang tabik spring saya tgk kesungguhan MyPartner melayan kerenah anak2 sementara nak tunggu semua kuku dah terpotong. Kalo saya, baru potong 3 kuku, dah mula meragam, memang jawabnya tiga kuku tuh je lah yang terpotong untuk sesi itew. Yang selebihnya saya sambung bila teringat. Tapi selalunya memang lupa terus jek. Teehee :D



Adalah sangat menguji kesabaran untuk memotong kuku sekenit ini. Sebab tak sampai 2 saat, dah panas bontot. Only MyPartner knows how to deal with this kind of difficult task :P


Agak2nya, bila la saya bole sesabar MyPartner ya? :P Tunggu diorang dah 5 tahun lah baru saya take over tugas nih kot :P

Kira ok la kan? Teehee.......

7 comments:

Aima Othman said...

so cute baby tu....mmg sgt kecik kuku baby...:D salam kenal :D

JustinBebel said...

Sekarang urut baby pun dah buleh dah...Ingat nak bukak spa khas utk baby ah...:)

weehuu said...

wah!!!multi-tasking partner akak nih...hubby erin xnak buat, macam2 alasan die bg...bukak kan baju isyraf (yg bukan butang depan) pun die takut, kata takut patah tangan budak tu...sgt BM (byk main)

p/s: kena sabar je la..dah itu pilihan ku...hahahahaha :D

~J.E.T~ said...

Tarzan : hehe..urut baby! pagi tadi lepas adik bangun tido, neli dok urut dia. tapi terpacak je pala.tak macam abang urut, elok jek dia landing :P

erin : MyPartner sometimes memang boleh diharap. rajin gak membantu. tapi dia bab2 pesan barang ke kedai je memang fail.selalu bawak balik barang yang agak2nya kedai tuh pun nak buang.seronok tokei kedai tuh sebab ada orang datang habiskan sayur2 yang dah sangat2 layu. Anyhow, bersyukur sebab dia nak jugak membantu...so tak leh komplen banyak sangat :D

farah said...

hahahha..

heemi memang nampak penyabo ngan ragam2 anak ni ek..klu fendy x adala..mau kena tibai jer budak2 tu..
bab2 potong kuku ni memang fendy xpernah buat since anak2 dia lahir..sbbnya mata dia x bape nampak n kena sabo..so yg leh buatnya hanyalah mama dia ni.memang mcm2 ragam tp leh handle la..mcm dina dia mcm agak dgr kata..klu faqihah byk songeh sikit..tp klu pancing nak g jln jer dua2 berebut nak potong kuku!!ekekeke...

~J.E.T~ said...

hahaha farah...laju je ye budak2 tuh ye kalo kena pancing nak gi jalan. Kalo Umaira, pancing nak gi jalan, alamatnya kena bawak jalan dulu then ntah bila baru nak potong. neli memang tak leh la nak potong kuku diorang sebab diorang kalo dgn neli banyak songehnya. Kelaka perangai sorang2!

p/s: wah garangnya Fendi! Heemi kan anak2 tak takut pun dengannya.. :D So mama dia la yang kena garang :)

farah said...

tula..budak2 tu memang kaki jln.farah klu fendy x ada wekend pun farah bawak jer diorg g umah mak kat putrajaya ke..busanla ddk umah jer..lgpun kesian kat diorg.tp memang dah lama x bawak diorg g shopping complex.lecehla..ni nak beli baju raya pun g nagn fendy jerr..tp dah beli sikit hari tu kat bandung..nelly dah shopping baju raya anak2 ker?megasales pun dah start ni..hehehe

fendy memang garang tp bab2 main2 n gurau2 nagn anak memang diala yg pandai..farah ni agak kurg sikit benda2 mcm tu..tu sbb mcm mana dia garang pun, lepas 5 minit anak2 dia akan panjat badan dia balik nak main2..mcm farah ni x bape layan sgt benda mcm tu..hehehe..